Nästa vecka

Jag kommer ihåg en vecka i Oktober 2007. Det var en av de sista veckorna i den månaden och höstlovet från rymd närmade sig. Jag kommer ihåg den dagen, första dagen i veckan som fick namnet "nästa vecka åker vi hem". Den veckan var en stor vecka. För då var det nästa vecka åker vi hem. Det var första gången vi skulle åka hem och få berätta om vårat äventyr i vinterlandet för våra nära och kära. 


Nu har det blivit den veckan här i Holland också. Alltså kommer jag till ett iskallt IKEA-land nästa vecka. Det känns galet. Då kommer jag att vara i Sverige. Då kommer jag kunna äta en kokt korv med bröd. Jag kommer att förstå vad folk pratar om när de har en konversation på bussen. Nästa vecka.

Kommentarer
Postat av: Alice

vavavaaa? kommer du tilll Sverige, Sweden, Suecia? Coooooooolt

2010-12-07 @ 07:44:24
URL: http://tjugosjub.blogg.se/
Postat av: Malin

är det ingen som har talat om för dig att vi har börjat prata finska här nu? :O

2010-12-07 @ 15:29:58
Postat av: Carro

Skoj skoj :) vi måste bestämma att ses nåt!!

Förlåt för mina usla brev-skrivar-kunskaper. Tackar hemskt mycket för dina fina brev som lyste upp vardagen. Jag ska bättra mig på denna punkt!

KRAMAR!!

2010-12-07 @ 18:19:23
URL: http://casso.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0