Hästpremiär!

Igår så var det hästpremiär för mig! Jag har faktiskt tagit ridlektioner när jag var liten, och efter att min vän Malin visat via Skype hur man sätter på en sadel så kände jag mig mer än redo.
Dagen började med utfodring av pollarna och sen var det även utfodring av oss volontärer. Eller ja, kaffe och te. Sedan skulle det städas hos pollarna och jag fick minsann åka traktor med halm. Sedan mera kaffe och te, innan det var dags för att borsta pollar. Och sedan, suprise, kaffe!
Det var väldigt mycket pause för på torsdagar är det bara två grupper som kommer och rider, men de andra volontärerna som också jobbar där gjorde det jättetrevligt. Och mitt namn är inte längre Sara, utan "Kaviar-girl". Och fråga inte, för jag tappade bort mig själv någonstans på vägen.
Men på eftermiddagen fick jag gå med pollar, och även öva upp min holländska. Så min vokabulär inom den holländska hästvärlden har ökat med 100%. Och jag längtar till nästa gång!

Och sen så utspelade det sig lite roliga konversationer mellan mig och Jonathan, en av volontärerna.
"Do you have some own language in Sweden, like swedish or something?"'
"Yeah, we speak swedish."
"YOU DO?"

"Do you have words in Sweden?"
"Yes, we have words. You know, it is easier to talk if you have words."
"Meh, diden´t mean that. Do you have words with G?"

Kommentarer
Postat av: Malin

låter som om du hade en bra dag :D



man funderar ju lite på hur han tänkte den där Jonathan efter den där konversationen, haha ;)

2010-11-12 @ 18:40:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0