Presentatie, met nederlandse taal

Igår så var det en dagen med många fjärilar i magen.
Och det betyder att det var dagen då jag höll en presentation av mig själv och mitt liv på holländska i 10 minuter inför 40 stycken urinvånare.
Våra handledare Josephina och Anne-Mieke tyckte att vi skulle visa upp vad vi lärt oss i det holländska språket efter 6 veckor av lektioner så de ordnade helt enkelt en kväll med presentationer, kakor och massa folk.
Och det var både skrämmande och hemskt att slänga sig ut och berätta om sitt liv på ett språk som man inte har den blekaste aning om hur man ska uttala orden på, och vet egentligen knappt vad man säger men jag måste säga att det var lite lite kul också. Att få berätta vad man gjort och visa bilder från sitt föra liv. Och mellan varje mening så gav publiken ifrån sig ett "Åhh" eller "Aha". Man behövde inte säga att man läst rymdteknik eller flyttat, det räckte med att peka ut fönstret till mitt rum för att få publiken att reagera. Och när vi klarat av våra 10 minuter av presentation så fick vi lyckligt veta att vi ska hålla en till om 7 månader, Jippie!
Avslutningsbilden, de blev som tokiga när de fick se så många snöflingor på samma ställe och alla utbrast i ett högt "AHHÅÅÅH".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0