Prinsessa i natten!

I lördags kväll så blev vi medbjudna på en fest som scoutledarna skulle ha. Det var en fest för alla ledare inom Zwolle distrikt så det befann sig ungefär 30 trevliga scouter i rummet. Vi blev introducerade för lite olika människor och naturligtvis var det några som kunde lite svenska, som t ex "Tack så mycket" som förövrigt är en standardfras att kunna i detta land, nästan lite som "Knäckrebröd". Sedan var det även en scout som hade en vän som studerat i Uppsala och pratar svenska, berättade han stolt för mig. Och sen, när jag visar mina underbara dansmoves så kommer det fram en kille till mig och frågar om jag är från Sverige. PÅ SVENSKA! DÅ befann sig studera-i-Sverige killen i samma rum som mig, bara sådär. Så jag försökte trycka ur mig lite svenska men lyckades inte så bra så konversationen slutade med att jag pratade engelska och han svenska, men vi kunde förstå varandra i alla fall. Och chocken slutar inte där, för vid lämpligt tillfälle trycker han ur sig att han studerat i samma klass som Kronprinsessan Viktoria. Så jag står alltså och pratar med en holländare, som bott i Uppsala i två år, varit klasskompis med en prinsessa och allt detta får jag veta på svenska. Ibland är världen minsann lite upp och ned.
Oh det ska tilläggas att han tyckte Uppsala var oerhört kuperat, minst tre berg att cykla över påväg till skolan.

Kommentarer
Postat av: Linn

GALET roligt! Hahahaha.

2010-11-22 @ 14:22:30
URL: http://linnsjostrom.blogg.se/
Postat av: Malin

om han tyckte Uppsala var kuperat, vad skulle han då tyckt om t.ex. Sundsvall? Sen är det ju lite roligt att när han väl trodde att han skulle få ha en konversation på svenska så förstör du allt genom att prata engelska :P

kram!

2010-11-22 @ 14:45:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0