Sinterklaasje!

Idag kom Sinterklaas till Assendorp, vår stadsdel här i Zwolle. Han kom med pompa och ståt, i en båt. Och sedan red han genom stan på sin vita häst, en riktigt best. Hej och hå, vilket stå. Och nu tänker jag inte rimma något mer, utan istället berätta vad som hände.

Han ankom alltså i sin ångbåt och red sedan genom staden. Bara en Sinterklaas men säkert närmare 60 stycken Zwarte Piet som är han nissar. Och dessa delade även ut små påsar med peppernoeten i, och tänkta sig att jag fick 4 stycken! 

Men jag ska låta bilderna tala för sig själv!




Kommentarer
Postat av: malin

det såg ju jättemysigt ut! Jag vill inte vara oförskämd eller rasistisk, men varför var alla tomtenissar svarta? :O

2010-11-28 @ 20:05:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0