det här är inte ett iskallt IKEA-land

Bloggandet går inte så bra just nu, inte lika bra som jag kunde önska. Kanske beror det på att man börjar komma in i vardagen och allt mer vänja sig vid detta liv. Men kan man verkligen vänja sig vid strössel till frukost efter att levt 18 år i filmjölkens förlovade land? Det kommer nog ta ett tag innan man accepterar allt skillnader men omöjligt är det inte. Men fortfarande så jämför man allt med hur det är i Sverige. Om det är bättre eller sämre beror ju på, men själva saken att jämföra är nog inte så bra. För det här är inte Sverige, så varför skulle det då vara som Sverige? Det här är ett helt annat land. Det här är Holland.

Jag har varit långt borta förut. Jag spenderade min gymnasietid i Kiruna, och Kiruna ligger minsann inte runt hörnet. Men Kiruna var inte ett annat land, även om många skulle säga det. Man kunde fortfarande hitta pärlsocker i affären och förstå vad någon ropade till en på gatan. Man kunde ta telefonen och ringa.
Det här är ett annat land, även om mycket är som jag är van. Det är inte i Asien jag hamnat, men jag har hamnat på ett ställe 170 mil bort.
Det här är en utmaning.
Det här ska jag klara.
Imorgon ska jag till iväg till scouterna igen och på söndag ska jag hälsa på i husbåten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0