Flytande hus

Idag har jag varit och hälsat på min mentorfamilj. Familjen Van Gelder är minsann deras namn och de är inte som alla andra, för de bor nämligen på en husbåt. Först var jag lite orolig för att det skulle vara sjögång där inne, men när jag klev in genom dörren så var det som att komma in i vilken lägenhet som helst. De hade kök, vardagsrum, sovrum och badrum. Men såklart var ju inte allt som i en lägenhet. När dotterns kompis kom förbi för att leka så kom hon inte in genom dörren utan inklivandes från bryggan. Hennes far hade nämligen skjutsat henne i båten. Jag fick mig även en båttur, när jag skulle tillbaka till huset så blev det inte bil utan båt. Lite annorlunda, men jag gillar det!
Och jag hoppas att de gillade mig också. Men de var lite förvånade över vart jag bott de senaste tre åren, att solen inte går upp på vintern och att det är norrsken. Om två veckor ska vi ses igen, och då hoppas jag att jag kan glänsa lite mer med mina spåkkunskaper.
Och gårkvällen måste också få nämnas, riktigt trevligt! Carline kom över på middag och sedan blev hon kvar för att lyssna på holländs musik, översätta ett holländskt TP åt oss och prata holländsk politik. En riktigt bra lördagskväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0