IAMSTERDAM

Helgen spenderades som sagt i Amsterdam, och eftersom jag skriver detta nu så är jag fortfarande vid liv. Och jag kan ju bara påpeka att om man åker till Amsterdam så är risken för att dö största av en spårvagn och inget annat som nu kan finnas i Amsterdam. För spårvagnarna kör nämligen mitt på gågatorna och tyst attackerar de bakifrån, jag var säkert nära döden fem gånger på grund av denna.

Men om man bortser från dess hemska saker så är Amsterdam underbart. I denna stad kan man minsann hitta allt och lite till, så hur kan man inte älska det? Dock så är det väldigt svårt att hitta holländska människor i denna stad, jag har inte hört mycket holländska under denna helg.
Vi ägnade helgen åt att vandra runt, besöka Anne Frank-museet som är beläget i huset där hennes familj gömde sig, vara på CD-realesparty (låter mer fancy än det var, men bandet var grymt!) och även besöka NEMO Science museum. Detta var som ett TomTits, fast många gånger större och på 5 våningar! Paradiset för en sån som mig, och Amsterdams alla sjuåringar men vi kom bra överrens. Vi träffade också på volontärerna som vi mötte i Arnhem och det var ett kärt återseende.
Det ska tilläggas att vädret aldrig slutar att förundra. Under söndagen hann jag med att uppleva sol, moln, vind, hagel och naturligtvis regn. Men lika glad för de är vi, för vi var ju faktiskt i Amsterdam.
Det ska tilläggas att min kamera inte ville leva längre än 40 minuter i denna stad, så på fotofronten blev det glest men jag kan bjuda på några mulna bilder.
Grönt tåg!
Jag lovar, jag var i Amsterdam!
Happy Zsu in Amsterdam!
Och här har vi då Hollands motsvarighet till Ånga! Inga kommentarer...
Men till Amsterdam lär jag återvända, och då hoppas jag på sol!

Kommentarer
Postat av: sunshine

Hur långt ifrån amsterdam har du ? :) tar det långt tid att resa? :)

jag tycker din blogg är grym! Forsätt såhär :D

Kram kram

2010-10-25 @ 21:27:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0