Kanelbullens dag!

Idag så är det kanelbullens dag, och som svensk så har detta självklart firas med pompa och ståt. Eller i alla fall med att baka 100 bullar med mina volontärizar. Och det var riktigt kul att se dem kavla och mjöla, kände mig lite som en hemkunskapslärare när jag skrek om hur viktigt det är med mjölet och att man ska vända på degen. Men jag tror att jag lyckades riktigt bra, för bullarna smakade MUMSFILIBABA! Och så har även jag stött på problemet med ordet "lagom". Gloria frågade nämligen hur mycket socker man skulle ha på, och då blev det väldigt svårt när jag inte kunde ta hjälp av svenskans bästa ord, lagom. Så då var jag tvungen att ta den långa vägen, inte för mycket inte för lite... helt enkelt LAGOM!

Men här kommer några bilder på vara finfina kanelbullar, med en touch av Holland! (Alltså inget pärlsocker, posta ner det någon?)

Kommentarer
Postat av: Malin

du får introducera ordet lagom till nästa gång ;)

2010-10-05 @ 16:59:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0