Kulturhassan smyger sig fram igen!

Idag är det Zaterdag här i Svålet. Och jag förutsätter att ni har samma dag i ert land, annars är det något som är knasigt.

Idag har vi varit och inhandlat grönsaker på marknaden och även varit på museum. Kulturhassan smyger sig minsann fram och tyckte att det var jättetrevligt att fördriva eftermiddagen på ett museum här i staden. 
En kulturbild från en sommardag i Kiruna! (kolla in snöhögen!)

Sen har jag faktiskt cyklat om en holländare också. Första gången under mina 5 veckor här! Måste jag skriva att holländaren max var 4 år och inte var längre än 99 centimeter? Men storleken har ju ingen betydelse, så det var en holländare. Det ska tilläggas att holländarnas genomsnittshastighet när de cyklar är 25 km/h. Det tycker en svensk som jag är ganska snabbt och vill hellre glida fram i max 10 km/h och njuta av landskapet. Har lite att jobba med på cyklingsfronten men i sommar får ni se upp, cykelsemester med mig blir hårt!
Nu ska vi invänta våran middagsgäst och sedan är det dags för Zsus kyckling, MUMU!

Kommentarer
Postat av: Malin

vad var det för museum? var det tomtemuséet du var på eller? :P

du får inte bli för bra på att cykla för då kommer jag inte vilja fara på cykelsemester med dig ;)

2010-10-17 @ 11:28:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0