Mijn fitsen zijn kaput!

..observera plural i rubriken! På ert språk så betyder det "Mina cyklar är trasiga".
Detta för att jag igår först lyckades ha sönder min egna cykel, sedan en annan cykel som jag fick låna tills vidare. Och allt detta hända på en väldigt oläglig tidpunkt, nämligen påväg till ett ganska viktigt möte. Först så blev det punktering på min cykel, bakdäcket är nog det plattaste jag skådat i mina dagar. Sen hoppade kedjan på den andra cykeln ur medan jag stod still (så det var inte mitt fel). Så nu befinner sig båda cyklarna hos Herman på lagning, han måste nog älska mig! Och Herman pratar bara holländska så jag är ganska stolt över mig själv att jag lyckades få honom att förstå vad felet vad.
Och angående det där mötet, jag tog mig dit! Och detta på Simons pakethållare. Det var en mardrömstur, lifta aldrig med en fransman! Eller skjutsa aldrig en svensk på pakethållaren kanske är ett bättre uttryck. Men jag är tacksam för att han trampade på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0