Zwolle-team goes Arnhem!

Och så var jag tillbaka i verkligheten igen, efter 5 dagar av seminarium i Arnhem.
Har varit avskuren från allt som börjar på face och slutar på book men nu är jag tillbaka igen. Fast jag har faktiskt inte saknat det för mycket, kanske ska börja åka bort lite oftare?
Grejen som jag vi varit på kallas för "On Arrival Traning" och är en kurs som alla EVS volontärer måste gå. Vi var en grupp av 19 goa volontärer som ska tillbringa framtiden i Holland och nu hade vi tid att prata om våra projekt, konstiga holländare och allt annat som man kan komma på. Dagarna bestod av olika workshops, teambuilding, mat och massa kaffe såklart. Fast kaffet i Sverige är så mycket bättre, seriöst.
Och det bästa med hela träningen var att träffa alla andra volontärer som huserar på alla de möjliga platser i detta land. Så nu är har man raggat upp soffor lite här och var, nu saknas bara tågbiljetterna. Dock så var det ingen svensk på kursen, ingen norsk och inte ens en dansk så min svenska fick inte användas. Dock ska det påpekad att Maud från Frankrike faktiskt kunde några ord svenska, och jag kunde faktiskt förstå dem. Sen så har jag slagit håll på lite myter om Sverige också, men även lyckats skapa nya. Ibland önskar jag verkligen att jag inte var svensk, bara för att få se Sverige från en annan vinkel.
Hela gruppen, och 13 olika språk! Ganska fascinerande, och jag behärskar bara två av dem.
En av workshopsen var att vi skulle beskriva vårt projekt för de andra volontärerna, detta är vårat resultat. Det säger inget om vårt projekt, men desto mer om vår första månad <3
Och så lekte vi också! Sverige, jag vet att ni kommer älska denna lek. Har dock inget namn på den, men jag ska nog allt kunna klura ut ett.
Och söndag var det Lady Gaga-day! Någon som ser att vi matchar?
Men nu är vi tillbaka i Svålet och imorgon fortsätter vardagen med språklektion igen och hemläxa på det, jag hade nog kunnat stannat i Arnhem några dagar till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0