Avontuur

Förra fredagen så hade vi en workshop, vi höll till på en pysselaffär i närheten och uppgiften var att skapa en tavla med ett ord som skulle spegla våra förväntningar på dessa 10 månader och på denna tavla skulle vi även fästa symboler som var betydelsefulla för oss. Mina tavla ser ut såhär:
AVONTUUR = ÄVENTYR och det är vad dessa 10 månader kommer att bli. Jag vill uppleva något nytt, jag vill helt enkelt ha mig ett äventyr!
Den holländska flaggan står för att jag faktiskt befinner mig i Holland där äventyret håller hus och den svenska flaggan finns där för att visa vart jag kommer från, isbjörnsland. Stjärnan symboliserar mina tre år på Rymdgymnasiet i Kiruna som också var ett äventyr värt att minnas och snöflingan har även en del i det. Men snöflingan står även för alla skidO-tävlingar på alla de möjliga små konstiga ställen men roligt har vi haft!
Och så har vi tulipanen (som för övrigt är ett väldigt roligt ord) som är en symbol för att jag vill växa under min tid här i Holland.
Och sen så är det ju så smart att man kan sätta fast sina egna saker på den här tavlan, för allt är nämligen ditsatt med knappnålar så jag kan sätta dit och ta bort vad jag vill, SMART!
Förövrigt så har jag Skype:at med både min mor och morbror ikväll, fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0