de Smet

Sitter här med holländksaböckerna i högsta hugg, för jag har bestämt mig för att lära mig det här språket. Och då är det bara att traggla på. Idag har vi avancerat och börjar med att böja verb, det ska börjas i tid minsann om man ska bli någon holländare. Och sen så har vi ju det är med språkböcker och namnen på människorna i dialogerna. I våra böcker kan man stöta på såväl Magda de Smet som Herr Vandenputte. Det roliga är att dessa namn är ganska vanligt förekommande i Holland, så Sara de Smet, varför inte liksom?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Språk, det är rätta takter det, Hassan! ;P

Det viktigaste för språkvetare är motivation, men sen har du ju en stor fördel av att leva i Holland när du lär dig Holländska :)

Kämpa på och lycka till! :D

//Johanna Vandenputte

2010-09-21 @ 20:49:14
URL: http://www.sabakunojohanna.blogspot.com
Postat av: Sunshine

Haha, vad kul Sara! Jag hoppas du kan lära oss läsare lite enklare ord som hej och hejdå kanske! :) Och ja, kanske typ meningar som: jag hatar dig, du är dum, du luktar illa osv.



Jag har tittat på resor, men inte bestämt mig än. Hur åker man tåg i Holland?

Kram banan

2010-09-21 @ 21:30:22
Postat av: Malin

Hassan de Smet, låter klockrent! Första namnbytet är ju gratis så... ;)

Hur går det med holländskan? var länge sen jag fick lära mig nåt nytt nu :P

KRAM! <3

2010-09-22 @ 11:29:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0