Etta-Nia

Igår var det ju alltså min födelsedag, så nu är man ett år äldre. Ett år extra att lägga till sina besparingar. Nitton år, nu är det något nytt som man måste komma ihåg. Att man är 19 och inte 18 längre. Sista året som tonåring också.

Men igår börjades med paketöppning. Två oaket hade jag fått skickade från Sverige, ett från mamma och ett från Sanderyd.
Massa saker från Sverige!
Och Fagerströms var riktigt gott, och fiskarna ska nog göra mig lite smartare så att jag kanske kan lära mig holländskan någon gång.
Sedan fortsatte dagen med hoklländskalektion som är lika intressant varje gång för läraren pratar mestadels holländska så man vet aldrig riktigt vad man svarar på. Efter som jag var födelsedagsbarn igår så fick jag önska middag och då blev det pannkaka! Med grädde, nutella, banan, sylt och strössel, allt man kan tänka sig. Och så hade Gloria baket en tårta till mig på äkta Österrikiskt sätt men med holländska ingredienser men den var MUMS!
Sedan så hade jag en födelsedagsdate på Skype med Sas, kul att få prata med den filuren och gnugga lite näsa. Och du, jag ser fram emot jul och den där dansen! Sen på kvällen bar det av ut i natten för att dansa järnet och förhoppningsvis dansa bort lite tårta. Det ska tilläggas att den sista halvtimmen spelade de bara holländska "Ompa Ompa" och "Jo-de-la-ho-hi" låtar, som alla naturligtvis sjöng med i, medan jag och Zsu stod mitt i folkhavet och undrade vars vi hamnat. Men sen så hörde jag de första tonerna till "Macarena" och då var jag med i matchen igen! Och mamma och pappa, vi är lediga idag så det gjorde inget att jag var vaken hela natten.
TACK FÖR EN RIKTIGT BRA FÖDELSEDAG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0