Hojjar runt i Svålet!

Idag så har jag blivit holländare på riktigt, jag har fått en cykel så nu är jag komplett som holländare. Jag och mina volontärizar fick alla en varsin cykel som vi ska ta hand om nu under vår tid här. Min cykel är blå och jag har även inhandlat ett ringklocka med hjärtan på, bild kommer!

Sen så är det här med cykling en ganska stor del av Holland. Alla äger minst två cyklar var, en för stadskörning och en för att träna med. Och det ska tilläggas att alla cyklar är väldigt fina och välskötta. Det är status att ha en fin cykel, har faktiskt inte sett än ända skruttig cykel än så länge. Och man cyklar vart man än ska, om det så är skola, jobb eller till krogen. Och för att kunna lyssna på musik samtidigt som man cyklar så sätter man fast stereon på pakethållaren och drar upp volymen på max, då har man en riktig discocykel! Och när man skjutsar någon på pakethållaren så gränslar den personen inte utan man sitter damsadel. Det gäller såväl tjejer som killar. Och om man är tillsammans med någon så kan man ju inte hålla hand när man cyklar, så istället håller den ena parten sin hand på den andras armbåge. Ganska sött, men det är nog allt lite vingligt. Och nu ska alltså jag ge mig ut i denna värld av cyklar, hoff... Kan ju se om jag fortfarande lever om en vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0