Ik heet Sara, wat heet je?

Nu har jag haft min första lektion i holländska. Väldigt intressant, men kul att få gå i skolan igen. Och börja från början igen. Nu var det inget krav på logaritmer och derivator utan allt var väldigt pedagogiskt och vi började med alfabetet, sedan siffror och lite räkning. Och så var det ju det där med att räkna. Jag kan upplysa er om att de räknar på samma sätt som i tyskan vilket är lite klurigt när man kommer upp i högra tal, för man säger "treochtjugo" och inte tjugotre. Detta ledde till att jag förklarade att jag var född år 1923 och detta följdes upp av många skratt... Men man måste ju bjuda på sig själv. Och det gjorde även Simon, fy vad jag skrattade. Men vi skrattade med honom, inte åt honom.

Kommentarer
Postat av: Malin

Ik heet Malin, eet smakkelyk :)

du ser, jag är också en duktig elev ;)

2010-09-20 @ 19:00:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0