Inside information

Idag så har jag träffat Lotte. Hon är en holländsk volontär här i Sundsvall och idag har hon lärt mig allt som är värt att veta om mitt blivande hem. Eller allt, så mycket man kan berätta över en "svensk fika". Jag fick lära mig att holländare gillar att mosa sin mat, att det inte finns tulipaner överallt jämt och att de firar en högtid den 6:e December, så kommer en man i konstig hatt och delar ut presenter till alla barn. Hoppas att jag räknas som barn i Holland!

Men jag tycker Holland verkar som ett riktigt bra land, och jag tror att jag kommer trivas där! För jag har i alla fall träffat en riktigt trevlig holländare, så nu har jag förhoppningar om att alla kommer vara som Lotte, HOPPAS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0