Jag räknar kilon, hekton och gram

Imorgon beger jag mig mot Arlanda, och ddet betyder att min väska måste vara packad och klar. Därför har jag ägnat denna kväll åt att få plats med så mycket som möjligt i min kappsäck. Sen är det ju såhär att det finns en viktgräns, 20 kg får väskan väga. När jag packat i och ur ett antal gånger, och detta med hjälp av min vän Malin som var med mig via Skype, så var det dags att plocka fram vågen och baxa upp väskan där. Jag hade fjärilar i magen och kände handsvetten komma de sekunder innan jag kunde läsa av vad den visade. Och, efter ett djupt andetag, kollade jag mot visaren, OCH DEN VISAR BARA 15 KG! Kände hur allt släppte och mitt liv blev plötsligt mycket lättare. Dock så blev jag snabbt påmind om att jag ännu inte packad ned necesären, nagellacken, hårfönen, armbanden och lingonsylten som min farmor kokat till mig. Så imorgon kommer nog min väska väga 20 kg. Men inatt kommer jag i alla fall kunna sova gott, i vetskap av att min väska bara väger 15 kg i nuläget.

INNAN; 0 KG


EFTER: 15 KG


UNDER; MASSA KG ÖVERALLT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0