Låna?

Idag har dagen bara flytit på. Och notera att det inte har regnat idag, än så länge i alla fall. Dagens höjdpunkt var nog biblioteket där vi även fick träna lite på vår holländska. Men vet ni? Att låna böcker på bibliotek i Holland kostar penger. 30E för ett år och en student, galet. Men vi har ett "ProovAbonnemangen" på 3 månader och 10E. Men det verkar vara så i andra länder också att man måste betala för att låna sina böcker, och mina volontärizar blev lite chockade när jag berättade om Sverige och att jag betalat 10kr för mitt lånekort en gång och får nu låna hur mycket jag vill.

Sen den andra höjdpunkten på dagen var Zsus hemmagjorda hamburgare, snart öppnar vi "McZsu" här hemma! Och nu sitter vi här i vardagsrummet, slöar, pratar och lyssnar på en hungarisk sing/song writer som jag absolut inte förstår något alls av men det är vackert,  så man har det nog ganska bra ändå!
Ett ställe som man också hade det ganska bra på!

Kommentarer
Postat av: Malin

Vad udda att man måste betala. Jag betalade aldrig för mitt lånekort. Det enda jag har betalat till bibblan är väl om man har lämnat tillbaka en bok för sent nån gång :)

2010-09-22 @ 22:19:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0