M-A-R-K-N-A-D!

Varje lördag så är det marknad inne i Zwolle, och då snackar vi marknad med stort MARKNAD! Det är inte lite godis och några strumpor utan det är ost, bröd, grönsaker, frukt, kött, kyckling och till och med Stroofwaffels fick sitt egna lilla hörn av marknaden. Och billigt var det också, perfekt för oss fattiga volontärizar. Så nu har vi shoppat och kan säga att det var lite vingligt hem på cykeln när den var lastad med 5 kg potatis men både jag och potatisen tog oss hem. Sen så lyckades killen bakom paprikorna och squasen lista ut att jag var svensk, även fast jag bara pratade engelska med Zsu och Gloria som var med. Mystiskt, men svenskar har ju en förmåga att låta väldigt svenska när de pratar engelska.

Zsu och Gloria!
Färska jordgubbar i September!
Zsu och våra potatisar som snart ska gå en varmt öde tillmötes! (Vi ska koka dem...)

Kommentarer
Postat av: Malin

låter som om de var en bra marknad :) kan du inte köpa lite jordgubbar till mig?

2010-09-18 @ 17:22:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0