Post? På en lördag?

Idag så är det ny dag här, nämligen lördagen har kommit för att hälsa på hos oss.
Men vi kan ju börja med gårdagens kväll då vi hade slovakiskt tema på middagen och Zuzana som lagade middagen. Ni åt något som kallades "Nallesnicki" (man uttalade det så, tänker inte ens försöka mig på att stava det). Men det var i alla fall pannkakor av potatis med smak av vitlök och till detta åt man en gryta gjord av köttfärs, paprika och lök. Det var faktiskt riktigt smarrigt, jag ska tvinga Zuzana att laga detta minst en gång i veckan i framtiden. Och så hade hon bakat kaka till efterätt också. Det var en slags sockerkaka med trädgårdsbär i och till detta en riktigt smarrig sås. Sås gör alltid allting godare, så det var ett smart drag av henne.

Idag kämpar vi på med vår hemläxa i holländska, det börjar bli lite klurigare nu och goggle transalate är vår bästa vän! Det ramlade även in några födelsedagskort till mig idag, de får man minsann tacka för! Nu kanske några blir förvånade då jag skriver att jag fått post på en lördag, vilket jag också blev, men här i Holland så är det så att posten jobbar på lördagar men inte måndagar, så lite annat än i Sverige. Nu ska jag återgå till att böja verb denna underbara lördag, Tot zo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0