Sa någon Svappavaara?

Imorse när Josephina ocj Anne-Mieke kom till huset, dessa är våra två chefer, så hade det med sig en karta över Europa. Här skulle vi då kunna peka på vars i landet vi är ifrån och så att alla skulle få sig en uppfattning om vart allting låg. Jag som elitorienterare blev genast glad och kollade in kartan direkt. Hittar Sverige, hittar Sundsvall och sen, när jag ska lokalisera Kiruna i Sveriges ände så hittar jag..... SVAPPAVAARA?!? Enligt Wikipedia har Svappis 394 invånare, och jag som faktiskt åkt igenom denna metropol några gånger vet att det inte är värd att sätta ut på en Europakarta. Det ska tilläggas att Kiruna inte var utritat på kartan. Kiruna med sina 18 000 invånare och underbara atmosfär fick inte vara med, men det fick Svappis? GALET! Men det är mycket som är galet här i Holland, inte bara Europakartorna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0