Uniboll

Idag har vi avverkat näst sport på listan, och dagen till ära var det innebandy på schemat!
Platsen för övningen var Wiendesheim, universitetet här i Zwolle. Denna vecka är det nämligen pröva-på vecka på universitetets alla sporter så vi tog chansen och cyklade dit. När vi väl hittat rätt sal så förklarade vi att ingen av oss pratar holländska men det verkade inte riktigt gå fram, för sedan satte ledaren igång och prata, och detta på holländska. Det jag uppfattade var ungefär att man inte fick ha hög klubba men stoppa bollen med foten. Och sen var det match som gällde, fram och tillbaka hit och dit i en timme. Även om jag inte förstod ett ord av vad de sa så kan ett leende eller skratt förklara mycket. Men jag kanske skrek lite för mycket, och slogs lite för mycket men det är bara för att jag är van att spela med RT07, och då är det hårda puckar som gäller.


Kommentarer
Postat av: Sunshine

Sötis!

Var det annorlunda mot Kirunas innebandy? Kram kram

2010-09-16 @ 23:50:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0