Vi gillar olika!

Politik är inte något som jag varken brukar diskutera eller uttrycka mig om, tycker bara det är jobbigt att höra partiledarna skrika på varandra och prata sig ur frågan så fort det klämmer. Men nu är det faktiskt tid att yttra sig för Sverige har fått in ett främlingsfientligt parti i Riksdagen. 6% av rösterna gjorde att det tog sig in och nu sitter det 20 personer i riksdagen som är av den åsikten att alla inte är välkomna till vårat land och ska därför antingen kastas ut eller nekas inträde. It´s horrible som jag uttryckte mig idag när jag och Simon pratade om det svenska valet. Det är hemskt att detta händer. I vårat land, där alla ska vara välkomna. SD säger att de vill bevara Sverige, men vad skulle Sverige vara utan alla dessa influenser från världens alla länder? Ett knäckebröd kanske? För våran kung har franskt ursprung, drottningen har rötter i både Brasilien och Tyskland, kåldolmarna är från Turkiet och vår älskade tacos är från Mexico. Så det är bara att inse, om vi inte vill bo i ett land bestående av knäckebröd, så måste vi acceptera alla och även vara öppna att ta emot och lära oss av andra. Helt enkelt, VI GILLAR OLIKA!

Kommentarer
Postat av: Malin

Håller helt med dig! Fattar fortfarande inte hur det gick till. Är inte Sverige ett land där alla ska ha samma värde? Står inte det i dom mänsliga rättigheterna? :O

Om vi tog bort allt som inte är svenskt så skulle vi ha kvar Å,Ä, Ö, lingonsylt och knäckebröd. Okej, vi skulle ha kvar smörgåsbord och ombudsman också. Och om man går ännu längre tillbaka i tiden och vill bli av med allt som är invandrare så har vi bara inlandsisen kvar eftersom vi alla är från Afrika.

2010-09-21 @ 09:47:37
Postat av: Anders

Gilla !

2010-09-25 @ 23:56:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0