Zumba -SI!

Nu har jag hittat Hollands svar till Friskis&Svettis, det är minsann inte bara vi svenskar som gillar att hoppa runt till musik. I Holland är det dock kallat "Zumba". Det finns överallt i detta land, varje fintesscenter har minst två klasser om dagen i denna rörelsekombination. Jag, Gloria och Zuzanna var idag på vårt första Zumbapass och det var minsann en upplevelse. Zumba är lite som dans, fast inte lika graciöst och man ska skaka på allt som man kan skaka på och gärna snurra runt samtidigt. Men det var faktiskt kul, om inte lite svettigt. Och jag tror att ledaren märkte att jag var hårt skolad i Friskis&Svettis hårda skola för när jag viftade på som mest med ett leende på läpparna kom hon fram och gjorde tummen upp! Så vi får se, jag kanske är en mästare på Zumba om några månader, eller så har jag fortfarande inte lärt mig koordinera min kropp och viftar bara åt alla håll samtidigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0