DOORFIETSEN

Idag har jag upplevt en ny upplevelse.
Nämligen cykla med 22 ungar på rad i 5 kilometer och försöka att hålla ihop gruppen och skrikit sönder min hals med "DOORFIETSEN" och "SNELLER".

För att förklara lite bättre så var det så att de små scouterna, mer kända under namnet "monstren", skulle iväg och bada. Och som de äkta holländarna de är så cyklade det cyklart det. Haken var bara att det var 5 kilometer och att då få 22 ungar att cykla i par, med en meter mellan varje par och i samma hastighet är då inte det lättaste. Sedan ska det även tillägga att alla hade reflexvästar på sig, även jag, så ingen kunde missta att vi var ute på cykeltur.

Men jag kan lyckligt meddela att alla överlevde, ingen drunknade och alla kom hem. Tror jag i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Malin

du är ju van att ta hand om ungar i reflexväst på led sedan tidigare, så det var bara cyklarna som var nya :P men nu när du har övat på det kanske vi ska ta solskolebarnen med oss på cykeltur? ;)

2011-02-20 @ 11:38:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0