And I can walk....

Okej, nu är det dags att ta och berätta vad jag har haft för mig den senaste veckan då man har varit på semester! Tänka sig vad flådigt det kan låta, men jag lovar att mina fötter inte alls tyckte att det var lika flådigt. Men är huvudet dumt får kroppen lida, och mitt huvud ville se så mycket som möjligt!

Elva tåg har vi hunnit med och inte missat ett ända även om vi var tvugna att rusa några gånger. Och passen tappade vi inte heller, men mina vantar har förvirrat bort sig någonstans i Strasbourg. Hoppas de har det bra!

Nu är det bara så mycket som jag vill berätta, så vet inte riktigt vart jag ska börja. Så då börjar vi helt enkelt med en lista! JIPPIE!

- Planera inte i förväg,eller man kan ju planera men oftast får man glömma dessa planer. Vi hade planer på en eftermiddag i Montmartré, men det visade sig bli en fika i Luxemburg! Men lika glad för det är jag!

- Om du åker till Belgium i feburari, ha hela skor! Det var hål i mina skor och det regnade varje dag vilket ledda til att jag gick runt konstant med russintår.

- Vem uppfann den svenska frukosten? Det är faktiskt mycket godare att äta corssianter!

- Bestäm dig aldrig för att kolla "lite lite närmare" på en Louis Viutton-väska genom ett skyltfönster. Det slutar med huvudvärk, bulor och fettfläckar på det perfekt putsade glaset.

- Om du ska bo på vandrarhem, skriv ut en karta från Google Maps. Eller inte om du vill ha lite sightseeing. Vi ville inte ha sightseeing, men fick det liksom på köpet.

Och så har vi ju naturligtvis de obligatoriska bilderna!


Första stoppet Gouda, och ja, det är en stad och osten kommer därifrån!


Och sen var det ju tåget mot Paris.. som slutade med att vi hamnade i..


På Brussels central och sedan vidare mot Luxemburg!


Och på det centrala torget mitt i Luxemburg så har de en lekpark :D


Torget i Nancy, Frankrike. Det skulle vara något för Sverige också, guld i varje hörna av ett torg!


Kanske ta ett dopp?


Vi träffade Barbapapa... I Frankrike äter man honom :(


Sedan förflyttade vi oss till Strasbourg över dagen och kolla på något EU-grejs!
Och på den meningen hör ni hur insatt jag är i EU..


Och sedan förflyttade vi oss ända till Brussel och där kunde man kolla på hela Europeiska unionen, tänka sig!


Och Manneken Pis!


MUMS!


Atomium!


Och så hamnade vi i rymden också, känns som hemma!


Och denna bild får helt enkelt representera alla tusentals fotsteg jag har gått den där veckan. Man skulle minsann haft en stegräknare men undra om den hade klarat av att räkna så många steg?

Men det var en riktigt bra resa, och nu laddar vi om för nästa!

Brindisi, Italien, under kristihimmelfärd!




Kommentarer
Postat av: Malin

Verkar ha varit en lärorik resa med andra ord! Brukar inte gympaskor vara ett hett tips när man ska gå mycket? ;) Sen kan man ju fundera på varför de hade satt ett fönster där du skulle ha huvudet. Apropå frukosten så är jag faktiskt ganska glad att vi har en nyttig frukost, då blir det mycket roligare och godare när man testar nåt nytt :)

2011-03-01 @ 19:31:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0