Är du seriős?

Idag pa secondhand-affären sa kom det en liten gumma och lämnade in en cykelhjälm till főrsäljning. Jag blev helt till mig av att se denna lilla plast som vettiga människor sätter pa huvudet da de cyklar och papekade även főr en kollega att det var ungefär den tredje hjälmen jag sett i detta land. Han főrklarade att de minsann inte behővde hjälmar i detta land, man őverlever ända.

Det var da jag bőrjade protestera och berättade även att i Sverige sa är det lag pa att alla under 15 ar ska ha hjAlm da de vistas pa en cykel. Han kollade konstigt pa mig, klämde ur sig ˇAre you serious?!" och gick sedan där ifran főr att tänka őver Hollands situation utan hjälmar. Se sa olika det kan vara i världens alla hőrn!

Som ni ser sa skriver jag inte pa min dator, utan har ockuperat Zsu´s dator, en ungersk. Jag kan ge er en snabbkurs i hur man använder en ungersk dator om ni vill.

- Bokstaven A med en ring ovanfőr exsisterar absolut inte. Sa glőm den sa snabbt som mőjligt bara.

- Bokstaven O med tva prickar ovanfőr finns, men prickarna har bytts ut med tva sneda sträck.

- Bokstaven Ä finns, men da maste man trycka pa A och Alt Gr samtidigt, men man vänjer sig.

- Bokstäverna Y och Z kände főr att ha lite skoj och byta plats med varandra.

- Sedan aterfinns ! pa kontroll 4, ? pa knappen főr komma och főr att fa ett @ är det V + Alt Gr som gäller.

Sa om ni nu nagon gang under eran livstid stőter pa en ungersk dator, sa vet ni hur ni ska handskas med den'

Kommentarer
Postat av: svea

Visst är det skönt att leva i ett land där man kan ta sig en cykeltur utan att nån får panik över frånvaro av hjälm. Holländare är förebilder.Underbart cykelland.

2011-01-21 @ 14:45:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0