"Jaha, så du är chefen här?!"

Idag har Ungern och Sverige fått sin första språkliga conection. (Okej, jag vet att det är snobbigt att svänga sig med svengelska, men kontakt låter inte bra.) Detta genom en färg, färgen lila.

Svenska: LILA
Ungerska: LILA

Så något har vi gemensamt i alla fall!

Ikväll så har jag även varit på "Nieuw en oud borrel" på secondhand-affären. Det betyder helt enkelt att man äter snittar och beblandar sig med sina kollegor. Sedan så lyckades jag även gå upp till en okänd man och introducera mig själv, och sedan fråga i vilken av de två seconhandaffärerna han jobbar. Han svarar då att han är chef för hela organisationen. Samma sak upprepar sig 5 minuter senare igen, med den andra chefen.

Men nu lär de ju i alla fall komma ihåg den där svenska tjejen i alla fall.

Och så måste jag bara få säga, och tacka, för min jultid i Sverige var kanon. Det är inte förens man saknar något som man inser vad man hade. Så tack!

Imorgon är det hästdax, GNÄGG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0