Korvboll

Nu ska jag beratta nagot for er som man agnar sig har i Holland at, namligen sporten korvboll, eller ja, det officiela namnet ar Korfball. En hollandsk uppfinning som troligtvis bara exsisterar i detta land.
Sporten liknar i alla fall basket en liten bit, men 4 tjejer och 4 killar i varje lag som ska forsoka gora mal i "korfen" som ar placerad mitt pa planen. Och sen finns det naturligtvis hundra regler till, men de tanker jag inte beratta vilket beror pa att jag inte kan dem an.

Men da for att summera detta sa kan jag beratta att jag har borjat utova denna sport. Pa onsdagar ar det jag som springer runt forvirrad och svettig i en gympasal och insuper lite av den hollandska kulturen.
Och Sverige, se upp! Snart kommer den till erat land!

Kommentarer
Postat av: sunshine

haha hassan ! Sverige saknar dig! :)

2011-02-01 @ 23:59:25
Postat av: Carline

And just some time ago (last saturday actually) I figured out...

Korfbal is based on a Swedish sport!!

Yes, truley.. Nico Broekhuysen (inventor of korfbal) got his idea after playing 'ringboll' in Sweden..

So... It's a bit Swedish too ;)

2011-02-04 @ 15:36:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0