Sensation!

Igår hänge något stort. Något jag aldrig varit med om förut.
Jag låg och slötittade på Eurosport och var inte på mitt bästa humör eftersom de envisades med att sända backhoppning istället för Tour de Ski. Backhoppning av alla sporter!
Så jag hade ett öga på tv:n och det andra var på semester någon stan när jag plötsligt fick syn på en svensk! Som hoppade backhoppning. Ögat på semester kom genast tillbaka och fäste blicken på denna flygande svensk de sista sekunderna innan han försvann ur bild.

Men detta är något jag kommer att komma ihåg, den första svenska backhopparen jag någonsin sett!

Annars så är det idag dagen innan jobbet börjar igen. Men först ska en holländska lektion klaras av och jag har lite dåligt samvete för att jag aldrig ens öppnade den 2 kg tunga boken som jag envisades med att släpa till Sverige. Min plan just nu är att översätta meningen:

"Oh, jag är jätteledsen för att jag inte pluggat något under lovet men jag har haft tusen andra saker att göra"

till holländska med hjälp av Google Transalate, ibland är man minsann en bra elev!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0