Avancerad trädklättring i Amsterdam!

I helgen har jag aktiverat mig själv och försökt att tänka på andra saker, och jag har haft det riktigt bra!

I lördgas var jag på båtutflykt med Jonathan och hans familj. Vi hyrde en liten båt och sen fick man tuffa runt i en naturpark lite norr om Zwolle. Vi såg vatten och träd, lite änder och så hittade vi köttätande växter. Eller vi, jag kan väl inte säga att jag var så delaktig i hittandet av dem.



På vägen tillbaka till Zwolle tog vi en sväng förbi Giethoorn, även känt som Hollands Venedig. Det var litet och pitoreskt, jag kan förstå varför det kallas Hollands Venedig.

Dels pågrund av alla kanaler och broar, men också på grund av alla turister. Jag var så skönt att höra människor som inte pratade holländska, och då känna att jag också är utlänning, men kan prata holländska.

På kvällen tog jag ett tåg till Amsterdam för att fira Jana och hennes födelsedag. Det var en trevlig kväll och hon hade lagat tacos med gucamole till middag! Då var lyckan total, min första tacos på ett halvår och det toppas med gucamole. Nöjd Hassan!

Natten spenderades hos Jana och i dagen efter var vi ute på äventyr i parken och hittade det största trädet jag någonsin skådat.



Ganska så stort va?

Jana är profersionell circusartist enligt mig, och såklart visade hon upp sina konster i trädet.



Jag visade också mina konster:



Jag kanske skrattar och ler på bilden,  men i verkligeheten var jag rädd att ramla ned. Så jag tror att vi kan enas om att Jana är det mer akrobatiska av oss två.

Nu lämnar jag landet om 23 timmar, innan dess har jag en att-göra-lista på 12 punkter, så bäst att jag sätter igång!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0