Ensam hemma!

Idag är jag ensam hemma. Simon är på fetival, Gloria med barndomsvänner i Amsterdam, Zuzkis firar pingst, Zsu jobbar, pojken campar och då var det bara jag kvar.

Det här är nog första gången jag är ensam mer än två timmar i vårat hus. Alltid är det någon hemma, alltid något som rör sig. Men idag är det bara jag och min monster under sängen. Skönt på ett sätt men jag har en känsla av att jag kommer att sitta och vänta innanför ytterdörren runt klockan sju då Zuzkis sagt att hon ska vara hemma och hoppa på henne så fort hon öppnar dörren.

Men än så länge har jag roat mig med att städa mitt rum, läst Cosmopolitan på holländska, ätit frukost, planerat middagen, tagit en springtur och lyssnat igenom alla gamla låtar på min telefon. Och klockan är bara två, tänka sig vad mycket mer jag kommer att hinna med!

Bäst att sätta igång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0