Putain!

Som ni vet så bor jag ju tillsammans med en alldeles äkta fransman. Och för mig som brukar drömma mig bort till triumfbågar och vindruvor så är detta det perfekta läget för mig att bättre på min franska.

Och jag måste säga att det blivit mycket mycket bättre. I September var min franska lika med en rutten morot,  men idag kan den nog liknas vi ett surt äpple. Och jag äter ju hellre ett surt äpple än en rutten morot så det är ett tecken på att det blivit bättre.

Idag visade Simon mig den här videon, det enda franska ordet man behöver för at hjälpa mig lite i mitt lärande. Och jag tror minsann att jag kan sluta lära mig mer franska nu, för jag kan detta ord.

Så se och förbättra din franska! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0