På toppen av Zwolle!

Nu ska jag berätta vad jag och mina vänner ägnade oss åt på onsdag förmiddag. Då var vi minsann ute på äventyr, eller uppe på äventyr passar kanske bättre. Vi plockade fram vårt mod och lade undan höjdrädslan och besteg helt enkelt ett kyrktorn.

Det lät ju inte så fancy tycker ni, men jag ska vissa er vad vi behövde genomlida för att hamna på toppen av Zwolle.



Det hela började lungt och fint med en spiraltrappa på 110 trappsteg, inga onda aningar här minsann.



En glad Hassan som inte visste vad som väntade...



5 rumskamrater balanserade på en liten liten planka.



Och sedan var det dags att klättre, 3 stegar närmare bestämt.



Grasiösa jag ålar genom den slutliga luckan...



Och sedan var vi där, på toppen av Zwolle!



Familjen flyger högt!



Men lite läskigt var det nog allt, så jag höll hårt i min kära stolpe.



Man kunde se vårt hus från de höga höjderna!



Men sedan var det dags att bege sig ned på fast mark igen och det tror jag vi alla var glada för!

Det var vad jag hade att berätta om min fina onsdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0