Omtumlande!

Och nej, jag ska inte börja med att skriva att jag gör comeback nu igen. Den här gången ska ni minsann inte behöva höra det tjatet!

De senaste dagarna har varit stressiga, hektiska, lyckliga, sorgsna, hemska, konstiga och allt där i mellan.

I onsdags hade vi våran slutpresentation av vårt projekt här i Holland. Då var det bara att berätta vad vi har förlustas oss med under 10 månader i detta land. Alla arbetskompisar, vänner, mentorfamiljer och alla andra var inbjudna. Det var kaffe och kakor, vin och chips och helt enkelt väldigt trevligt.

Det som inte var så trevligt var att det var vår sista kväll tillsammans allihopa. Torsdag morgon var det nämligen dags för Simon att ge sig av. Vi hade en trevlig kväll tillsammans, men när klockan blev sen så kom även tårarna. Vi sov tillsammans på två madrasser i vår hall, det är vårt tradition innan någon ska åka bort, då sover vi tillsammans, men den här gången var det tårarna som tog oss till sömns.

Dagen efter var en sorgsen dag.
Behöver väl inte så mycket mer än att Simon lämnade och vi var förtvivlade. Men han också för den delen. Men för hos hade han gjort en egen kalender, så varje dag när han inte är här för vi öppna en lucka. Den dagen var det näsdukar, för det trodde han att vi skulle behöva och han hade så rätt!


Simonko, Yogi, Zuzkis och Zsu <3

Igår var det midsommar, då ryckte vi allt upp oss och åt jordgubbstårta och tröst shoppade på H&M. Och det hjälpte faktiskt lite. På kvällen begav jag mig till Jonathan där hans föräldrar ordnat en överraskningsfest för han syster som precis tagit studenten. Den första överraskningsfesten jag varit på, och det var en bra sådan. Tårta, ballonger och på natten var choklad i trädgården.

Idag var det sista gången med de små monstren på scoutingen, sorgligt men sant. Men eftersom vi vägrade att lämna tillbaka våra otroligt fina scoutuniformer så har vi allt en anledning att komma tillbaka!

För morgondagen är min plan att ta igen sömn, och helst två dagars sömn för det kan jag behöva.

Över och Ut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0