Don´t try this at home!

Igår var en väldigt händelserik dag med flera intressanta saker att blogga om, så det är väl bara att börja då!

Gloria skulle vara snäll och laga mina örhängen med superlim, så lång allting gott. Men sen så skulle jag naturligtvis hålla i det där superlimmet (när korken var på) och 5 sekunder senare  så är det jag som springer runt som en idiot med superlim över alla mina 10 kära fingrar. Paniken kom snabbare än kvick och jag kunde se mig själv om 30 år med superlim på fingrarna.



Ögonblicket fångades till och med på bild!

Sen var det bara att försöka att få bort skiten. Och det blev många försök.
Först nagellacksborttagning, sedan sprang Zsu iväg och köpte aceton, sedan prövades tvål och vatten. Sedan kom sandpapper in i bilden och Jonathan tillbringade minst en halvtimme med att sandpappra mina händer. Sedan olivolja och handcremé. Och ja, efter det så var det i alla fall bättre.

Men ja, det tog 5 sekunder att få limmet på plats, mer än en timme att få det att försvinna.

Så nu kan ni ju lära er att ni inte ska leka med superlim. Inte ens för att pröva. För det är faktiskt inte så roligt.

Kommentarer
Postat av: Linn (den bästa)

Har du missat grey's anatomy avsnittet där ett ungt par superlimmar ihop sig för att slippa skiljas åt? ;) Man får bort det med ljummet vatten, diskmedel och aceton. Om man blandar det :P Enligt grey's ;) Hahahahha

2011-03-19 @ 11:02:53
Postat av: Malin

Du vet väl att små barn inte ska leka med lim och andra farliga saker. Det brukar stå på förpackningen så du får skälla på de andra att de inte höll limmet borta från dig ;)

2011-03-20 @ 20:28:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0