ICE ICE PENGUIN!

För två veckor sedan var vi volontärer iväg och prövade på äkta nederländsk skirdskoåkning.
Detta innebör långfärdsskridskor, fast med låga skor och så åker man runt runt tills man blir alldeles snurrig.

 Men detta tycker holländare är kul, och jag måste påstå att jag tyckte det var småkul också. Även fast ni vet att jag inte är en skridskofantast så var jag även lycklig eftersom det är det närmaste man kan komma skidåkning i detta land.

Naturligtvis var kameran också med, så här kommer lite bilder på fem volontärer som tycker isen ser väldigt kall och hård ut!


Här ser ni Hassan 3 år som får åka med stödställning!

       


Volontärer på hal is!


... och ibland blev isen lite väl hal!

Men roligt hade vi i alla fall, men roligast hade nog vår personliga skridskolärare som fick se oss ramla, skrika och skratta!

Nu har jag planer på att introducera svensk skidåkning, det skulle vara en syn. Men det blir nog inte i detta land, utan skidåkningen får vi spara till en annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0