24 timmar!

Som jag nämnde tidigare var jag ju iväg på en helgcamp med scouterna denna helg. Eller ja, det var mer 24 timmars-kamp med allt som tillhörde.

Scouterna återfinns i åldrarna 7-10 år. Alltså åldern då man har ork att vara uppe länge, kliva upp tidigt och när man inte sova springa och skrika så mycket man kan. Jag och de andra ledarna har alla passerat 18 år, åldern då man blir trött på kvällen, måste  sova längre än till 10 på morgonen och där emellan är det helt okej att ligga i sängen och kolla på film.

Men denna helg handlade det om scouterna. Vi började kvällen med lite lekar, expriment, eldning och så var det dags att sova. Först spelades dock en omgång av varulvsmaffia. De små liven somnade runt kl 01.00 och jag något senare. Jag vaknar 08.30 brevid en sovande Yogi men resten är redan påklädda och hälften har redan hunnit äta frukost. Då var det bara att konstatera att man är gammal, eller besitter talangen att kunna sova i vilket ljud som helst.

Upp och hoppa, in med frukosten och sedan iväg på vandring. Scouterna vandrade, jag och Yogi hade hand om en station längs deras väg, charaderna. Min favorit var bubbelbad, den ska jag komma ihåg!

Lunch blev det på stranden, med isglass efteråt och de flesta barnen blötte även ned sina kroppar. Sedan återstod bara två timmar, då vi mest tog det lungt i gräset och väntade på föräldrarna.

Så var min första camp med de små liven avklarade, och det var en upplevelse.
Inte SOL-skolan precis, men nu ser man att man kan göra på andra sätt också.

Knappt en månad kvar av scouting nu, jag kommer sakna de små monstren!



Det bästa med scouting - de underbart fina gröna uniformerna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0