Den Amsterdamska skogen!

Jag lever! (Jag undara förövrigt hur många inlägg jag startat med den meningen, kanske för att jag har någon känsla av att jag inte klarar av saker, men som sagt, mitt hjärta slår fortfarande 65 slag i minuten eller något liknande.)

Helgen då, den var najs!

Kanske ska jag uttrycka mig lite mer utförligt eller ni kanske inte är av den nyfikna sorten som jag?

Som sagt, hårt slitande volontärer från Holland och Belgien tog semester och sammanstrålade på en camping med tält, sovsäckar och diverse andra pryttlar. Internationellt var det, Spanien, Slovenien, Slovakien, Frankrike, Tyskland, Holland, Österrike, Estland och Sverige fanns representerat!

Och jag var inte den ända svensken heller, utan en värmlänning fanns där så i helgen har det diskuterats dialekt och falukorv. Skönt med npgon som förstår vad man säger när man "joddlar" men det är ovant att prata svenska faktiskt.

Aktiviteter som vi har ägnat oss åt under helgen var bland annat:

- Återvinnings-workshop! Jag som inte äns röker har tillverkat snyggaste askfatet någonsin av en gammal Heineken-burk.

- Kubbspelade! Och som svensk så blev man ju obesegrad även om jag kanske inte var den som tillförde mest i laget. En liten rolig sak är att kubb kallas "Vikingaschack" i Tyskland. Yogi hävdar att det beror på att man inte behöver tänka, utan bara använda muskelkraft i detta uråldriga spel.

- "Vem är jag?" Ni vet det där spelet då man har lappar i pannan med olika kändiskar på, och så ska man lista ut vem man är? Det har vi spelat! Än gång blev jag Jesus, jag och Yogi dog lite tillsammans i skrattkramp då.

- Insett att toalettpapper på campingtoaletter inte är standerd i det här landet.

- Försökt  att inte frysa ihjäl under natten. Tack långkalsoner! Hur skulle mitt liv se ut utan dig?

Det var en trevlig tillställning må jag säga, alltid lika kul att beblanda sig med andra människor. Och så har man än en gång blivit lite mer internationell. Och något nytt lär man sig alltid. Och jag gillar det, det är sånt här som får mig att längta ut i världen, se mig omkring och uppleva nya saker.

Sen ska det bara nämnas att David Guetta inte är holländsk. Han är fransman. Om någon undrar!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0