Stukaturer, blåa koppar och tulipaner!

Nu ska jag göra comeback igen!

Känner att jag gör det nästan varje vecka, med det är väl så de gamla avdankade kändisarna också gör?

De seanste dagarna har min mor befunnit sig här i Svålet hos mig. Hom har lärt mig fina ord som t ex "stukatur" och "snorkel". Vi har ätit glass, upptäckt Delft, förvirrat oss bland tulipaner på Keukenhof och räknat holländska konduktörer.

Vi har haft det riktigt bra, och här kommer lite bilder:

Delft 8/5

       

         


Keukenhof 10/5

    

     


Så nu har jag betat av blått porslin och tulpaner, mer och mer holländsk för varje dag!


Tiden går, och enligt mina beräkningar befinner jag mig i Sverige om 2 månader. Läskigt när man tänker på det, men innan dess ska mycket hinnas med! Det som kommer närmast är camping i Amsterdam tillsammans med alla EVS-volontärer från Holland, Belgien och Luxemburg. Det ser vi fram emot!

Kommentarer
Postat av: Ulla

Du glömde "pergola". "är en lövgång i form av dubbla rader av fristående stöd med ett av klängväxter övervuxet lövverk.



Pergola kan även syfta på en i modern arkitektur täckt gång med mycket smala och spatiöst placerade stöd."

Kram

Mamma

2011-05-12 @ 11:42:49
Postat av: Malin

WOHOO, HASSAN GÖR COMEBACK! :D



Nästa holländska grej du ska beta av kanske blir lakritsfigurer. Blev jättechockad när jag såg att Malins lakritsfigurer var från Holland! (kolla upp det, de görs av van Slooten) :)

2011-05-12 @ 15:08:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0