Vörmodligen felstavat!

När man bor i ett land där osthyvlar inte hör till vardagen och filmjölk inte går att hitta i affären och desutom använder sig av ett språk som man inte är uppväxen med. Då kan det bli lite roligt ibland!

När man är så inne i att lära sig något nytt, då är det ibland så att man glömmer bort det gamla.

Ett "V" på holländska uttalas "F" och ett "W" uttalas "V". Detta är lite komplicerat om man inte är van det från början, men sjuker snabbt in.

Jag har nu fått ett tecken på att det sjunkit in. SNABBT!

Chattade med en kompis på facebook. Skulle skriva förmodligen.

Jag behöve 30 sekunder med mig själv där jag noga tänkte efter om förmodligen stavas med "V" eller "F". Det är ett tecken, snart urinvånare av Holland då.

(PS 1. och nej, jag behöve inte Google Transalate eller ring en vän för att lista ut det, Hassan kom på det aldeles själv!)

(PS 2. I rubriken stavade jag försr vörmodligen "vermodligen". Nu är det kört!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0